A 8. Arkánum az „Ítélkezés”, az „Igazságszolgáltatás”; a nyolcas Jób száma, a próbák és a fájdalom száma; egy kard jelképezi, ami az ezoterikának felel meg. A nyolcas szám
a Végtelen száma. A Phlegethón Tüzéből és az Akherón Vizéből a vitális
erőknek az útjai a Kilencedik Szférában, a Föld szívében nyolcas alakban
keresztezik egymást. A Gerincvelőben úgyszintén megvan a Végtelen jele.
A Végtelen Jele a Kilencedik Szféra munkáját jelképezi… A Tarot 8. Arkánuma egy nő, aki kardot tart a kezében a Kozmikus Törvénykezés Mérlegével
szemben. Valójában csakis ő adhatja át a Kardot a Mágusnak; a nő nélkül
egyetlen beavatott sem kaphatja meg a Kardot. Létezik Éva-Vénusz, aki
az ösztöni nő, és Vénusz-Éva, az otthon nemes asszonya. Létezik
Vénusz-Uránia, aki a Felsőbb Misztériumok beavatott nője, és végül pedig
kijelentjük Uránia-Vénusz létezését is, aki az adeptus nő, a mélyen
önmegvalósított nő. A Tarot 8. Arkánumának nője az egyik kezében Mérleget tart, a másikban pedig Kardot. Ki kell egyenlítenünk az erőket, sürgető szükségünk van rá, hogy tökéletesen szentté váljunk és gyakoroljuk az A.Z.F. Arkánumot;
a nő és a férfi erői a Szerelemben és a Bölcsességben egyenlítődnek ki.
A Szeminális Energia csodálatos felemelkedése az agyba bizonyos
Idegpályákon keresztül valósul meg, amelyek nyolcas alakban húzódnak a
Gerincvelő jobb és bal oldalán. A 8. Arkánumban
találjuk Basilius Valentinus Nyolcadik Kulcsát. Kétségtelen, hogy ő egy
nagy Gnosztikus volt. Valentinus Evangéliuma csodálatraméltó, a Nyolcadik Kulcs az Élet és Halál folyamataira utal a Bölcsek Kövével, amelyet az Intelligencia kalapácsával és az Akarat vésőjével formálnak. A
Nyolcadik Kulcs a Halál és a Feltámadás folyamatainak tökéletesen
világos Alkímiai allegóriája, amelyek elkerülhetetlenül győznek a Bölcsek Kövének ezoterikus előkészítésében, és amelyek a Iachin és a Boaz oszlopok között találhatóak. A durva követ le kell csiszolnunk, hogy kocka alakúvá váljon. Péter maga a szikla, és ez az Amrita áldott Vizeire
utal. A Kő tökéletes lapjaiban és szögeiben megtalálhatjuk az embert,
aki az Amritával munkálkodott. A durva Kő és a csiszolt Kő a Templom
bejáratánál találhatóak, az oszlopok mögött. A Csiszolt Kő a jobb
oldalon található, és a jellegzetessége, hogy „Kilenc Szöge” van, amelyek „Négy Keresztet”
alkotnak. Akik a Templomukat homokra emelik, elbuknak, mivel azt élő
Sziklába, Kőre kell emelni. Minden emberanyag, amit ebben a munkában
használnak, meghal, elrothad, megromlik, és megfeketedik a Filozófiai
Tojásban, majd csodálatos módon kifehéredik. Vagyis, a bensőnkben meghal
a Fekete, majd megjelenik a Fehér, amely Mesterré változtat minket. A Nyolcadik Kulcsban a Viridarium Chymicum
ábrázolásában a Halált egy holttest jelképezi, a Rothadást a szarvak, a
Vetést egy földműves, a Növekedést egy búzakalász, a Feltámadást pedig
egy halott, aki felkel a sírból, és egy Angyal, aki a Végső Ítélkezés
Kürtjét fújja. Mindezek azt jelképezik, hogy az
„Egónak”, az Önmagunknak meg kell halnia bennünk, míg végül Fehérek,
Tiszták, Szeplőtelenek, Tökéletesek nem maradunk. A szarvak által
jelképezett rothadás állapota az, amikor valaki a Purgatórium Tájain
van, ahol egy bomló holttestet láthatunk és visszataszító állati
alakokat, gyíkokat, pókokat, mocskos férgeket, szörnyű lárvákat.
Kundalini Isteni Anyánk segítségével ezeket az állati formákat kozmikus
porrá zúzhatjuk. A Nyolcas a Szent Türelem emberének, Jóbnak
a Száma. Ez a szám az életet és Jób áldozatát jelképezi, amely maga az
út, ami a Beavatottat a Második Születéshez vezeti. A próbák nagyon
kemények; Szent Jób Türelmére van szükségünk, nélküle lehetetlen elvégezni ezt a munkát. Amikor Jób súlyos beteg volt (Jób 2:9), és Lázárnak senyvedt a húsa (Lukács 16:19-31), Jób barátai, Elifáz, Bildád és Czófár (a Benső Krisztus Három Árulója) azt mondták: „Erősen állasz-é még mindig a te feddhetetlenségedben? Átkozd meg az Istent, és halj meg!”, de ő ezt válaszolta: „Az Úr adta, az Úr vette el.” (Jób 1:21). Jób száma a Türelem és Szelídség, ez az út, hogy ne „Senyvedjünk”. A 8. Arkánumba
vannak foglalva a Beavatási Próbák. Minden Beavatásnak, minden
fokozatnak megvannak a maga próbái. A Beavatási próbák egyre
igényesebbek a Beavatási Fokozatnak megfelelően. A Nyolcas Jób Fokozata,
ez a jel, ez a szám Próbákat és Szenvedést jelent. A
Beavatási Próbák a Felsőbb Világokban és a Fizikai Világban is zajlanak.
A Beavatás Próbái rettentőek. Nagy Türelemre van szükség, hogy ne
bukjunk a Mélységbe. Sok próbát állítanak elénk.
A Nyolcas az Oktád. A bolygója a Szaturnusz, a Csillagképe a nyolcadik,
amely a Skorpió. A fémje az Ólom, a köve pedig a Fekete Ónix. A zenei
hangja a Második Oktáv DO hangja. A Nyolcas
Számban találhatjuk az Evolúció és az Involúció törvényeit. Akik alá
vannak vetve az Evolúciónak, megsértik a Szent Nyolcas Törvényeit, a
Matematika Törvényeit; bármely Evolúciót Involúció követ. Ez a két
Törvény a Szent Nyolcas alakját ölti fel. Ez a két törvény, az Evolúció és az Involúció, nem képesek elvezetni az Ön-Megvalósításhoz, ehhez a TUDAT FORRADALMÁNAK ÚTJÁRA van szükség.
A Természetben, a Világegyetemben minden Matematika. A Szent Nyolcas
jelképei: a Planetáris Géniusz Agya, Szíve és Nemisége. Tudjuk, hogy a
harc rettentő, az agy a szex ellen, a szex az agy ellen, szív a szív
ellen. A Szent Nyolcasnak 365 Alapelve van, és ezeket az Alapelveket nem
szabad megsérteni. 3 + 6 + 5 = 14; 1 + 4 = 5 A 14-es jelentése „Mértékletesség”, a Vizek vegyítése, a munka a Vörös Elixírrel és a Fehér Elixírrel. Meg
kell tanulnunk különbséget tenni egy Bukás és egy Leszállás között.
Senki sem emelkedhet fel anélkül, hogy előbb ne Szállna le, ez a
Törvény. Ádám legfelsőbb engedetlenségére tevődik rá Krisztus
legfelsőbb engedelmessége; Krisztusnak azonban alá kellett Szállnia.
Ahányszor fel akarunk Emelkedni, alá kell Szállnunk; különben csak egy
helyben maradunk, és a stagnálást a Leszállással hagyhatjuk el, viszont
különbséget kell tennünk a Bukás és Leszállás között. A nyolcas szám a Mértékletesség, a Kaduceus, az Igazságos Elosztás. A 8. Arkánumnak megfelelnek: - Kabbalai Szefirot: „HOD”
- Héber Betű: „CHETH”
- Transzcendentális Axióma: „Építs oltárt a szívedben, de ne tedd a szíved oltárrá.”
- Szellemi Szint: Az Abszolút.
- Mentális Szint: Az igazságszolgáltatás ereje.
- Fizikai Szint: Evolúció és involúció, vonzás és taszítás.
|