Főoldal Profilom Regisztráció Kilépés Belépés
Üdvözöllek Vendég | RSS
Kedd
2024-05-07
7:06 PM
Hodildi Honlapja
Honlap-menü
A fejezet kategóriái
Ókori Erotica [14]
Az ókori prostitúcióról [14]
Erotica történelme [26]
Homoszexuális történelem [4]
Uralkodók és másságuk [2]
Egyéb érdekességek [11]
Történelem híres kéjnői [2]
Barátaink:
  • Ingyenes honlap létrehozása
  • uCoz közösségi fórum
  • Ingyenes online játékok
  • Oktatóvideók
  • A legjobb uCoz-os weboldalak
  • Mini-chat
    Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0
    Főoldal » Cikkek » Szexualitás története » Ókori Erotica

    Ókori erotika
    Erotikus régészeti leletekben gazdag emlékeket őrzött meg az utókor számára az ókori Egyiptom, Róma, Görögország és India, így erről az időszakról már sokkal többet megtudtunk, mint az őskorral kapcsolatban. Ezekből gyűjtöttünk össze néhány igazi gyöngyszemet!





    Ez a korszak időszámításunk előtt 4 évezredtől az 5. századig tartott. A közösségi kapcsolatok egyre szorosabbra húzták az emberek közötti teret. Kialakultak a társadalmi csoportok, megjelentek a nagyobb közösségek. Uralkodók gyakorolták hatalmukat egy-egy közösség tagjai felett, és létrejöttek az első városállamok.

    A keleti népek, ókori görögök és rómaiak jól ismerték a testi szerelem fortélyait. A gyönyörszerzés, annak minél teljesebb átélése fontos része volt életüknek: technikáit lejegyezték, gyakorolták, fejlesztették. Élvezték a testet, tisztelték, kényeztették, körülrajongták. Az ókori embernek természetes volt a test meztelensége.

    Hedonizmus és orgia. Görög szó, jelentése öröm. Ennek filozófiája hatotta át az ókori embert, a boldogságot az ember testi gyönyörében, élvezetében kereste. A legtöbben ennek szolgálatában biszexuális tevékenységet folytattak, párhuzamosan megélték a hetero- és homoszexuális élményeket is. Szintén az ókorból ismerjük a lakomákból orgiává fokozódó összejöveteleket. Ezek a vad vágyakról, a csoportos szexről és a homoszexuális kalandokról egyaránt elhíresültek. Ebből az időből származik a bacchanália kifejezés is, amely Bacchus görög isten tiszteletére rendezett, orgiákig fokozódó szertartást jelent.

    A kor egyik híres filozófusa, Diogenész meredek elmélet bizonyítására vállalkozott: a piactéren nyilvánosan maszturbált filozófiai érvelése személtetésére, miszerint természeti szükségleteinket azonnal és nyíltan kell kielégíteni, vagy pedig le kell mondani róluk, különben a rabjaivá válhatunk. Véleménye szerint Parisznak a Helené iránt érzett szexuális vágyát inkább maszturbálással kellett volna levezetni, így elkerülhető lett volna a trójai háború. A szemlélők érdeklődéssel figyelték, mit csinál.

    A görög polisz polgárának leánya szűzen bújt a hitvesi ágyba, asszonyi vágyainak kielégítője csakis férje lehetett. Házából kísérő nélkül ki sem mozdulhatott. A görög asszony méltóságos, tiszta és tisztelni való volt. Nem úgy a férfi, aki a házassági kötelességén kívül szeretőt tartott, úgynevezett hetérát. A férfi házasságon kívüli szexuális élete nemcsak elfogadott volt, hanem szinte kötelező. Gyanúsnak, betegesnek tartották azt, aki nem élt ezzel a szabadsággal.

    A ház urának társnője, a hetéra nem volt olcsó mulatság. Művelt, szép és vonzó nő volt, aki igen jártas volt a szerelem tudományában. Értette a dolgát, buja vágyat ébresztett, kéjt, örömöt, röpke kielégülést nyújtott, majd újra vágyat ébresztett. A görög férfi hitvesét tisztelte, becsülte, kötelességét teljesítette vele az ágyban, de a hetérájába szerelmes volt, vele szerelmeskedett, bujálkodott.

    Emellett a szexuális szolgáltatások nyílt reklámozása is teljesen bevett szokás volt. A mindössze 15 000 lakosú Pompejiben nem kevesebb, mint 40 kisebb-nagyobb nyilvánosházra bukkantak. Hasonlóak voltak az arányok Rómában is. A bordélyházak falán a cégér látványosan hirdette az intézmény profilját. A feltárt pompeji nyilvánosházak belseje hemzsegett a különféle szexuális eszközöktől; a falfestmények a szeretkezés pozícióit ábrázolták.

    Ugyanakkor Rómában már nagy figyelmet fordítottak a fogamzásgátlásra is. Hatékony módszert dolgozott ki az epheszoszi Soranos, a kor híres nőgyógyásza, aki egy különféle anyagokkal átitatott pamutdarab felhelyezését javasolta a római nőknek. Sajnálatos módon azonban még ezek a primitív fogamzásgátlási törekvések sem akadályozhatták meg a birodalom lakosságát jelentősen megtizedelő pestisjárvány kirobbanását.

    Az indiai Káma-szútra. Amikor a teremtő és egyben pusztító Siva isten a Kailásza hegyén ezer éven át tartó szerelmeskedésbe kezdett feleségével, Párvatival, egyik szolgálójuk megleste őket, és az emberiségnek átadta mindazt a tudást, aminek tanúja volt. Ez a könyv az indiai szútrairodalom gyöngyszemének tartott Káma-szútra, a szerelem művészetének tankönyve és összefoglalása. A könyv különlegessége, hogy amíg az ókori Indiában a nők kiszolgáltatottak voltak a férfiaknak, a Káma-szútra célja mégis a legtökéletesebb közös gyönyör elérése.

    A fallosz, mint isteni szimbólum. Érdekes talizmánt hordtak a nyakukban az indiai lányok és asszonyok: a férfiasság és a termékenység jelképét, egy aprócska lingamot (hímvessző mását). A fallosz nemcsak a termékenység szimbóluma volt, hanem védett a rontástól, a bűbájtól, betegségtől és balesettől is. Pompejiből tudjuk, hogy ott díszlett a hajók orrán, a pék kemencéjén, sírköveken, a kertekben, a katonák pajzsán, házak kapuján. A lakásokban pedig fallosz alakú lámpák ontották a fényt.

    Hermafrofiták. Az androgínia vagy másképp hímnősség azt jelenti, hogy férfi és női nemi szervvel is rendelkezik egy ember. Legendája is érdekes. Hermaphroditosz, a daliás Hermész és a gyönyörű Aphrodité gyermeke férfinak született, ám a Halikarnasszos környéki tó nimfája, Szalmakisz beleszeretett. Amikor a fiú megmártózott a vízben, a nimfa körbefonta testét, és többé nem engedte el. Így éltek tovább, és ebből a mítoszból származik a hermafrodita kifejezés is. Az ókori ember csodálta az ilyen személyeket, az indiai Siva istent is hermafroditaként ábrázolták.

    Filozófusok szerint az ókori kultúra olyan természetességgel, szépséggel és meghittséggel tudott szólni a szexualitás testi és lelki kérdéseiről, amely még ma is csak távoli célként lebeg az egyébként felvilágosultan gondolkodó, a szexualitást a boldogság részének tekintő európai ember előtt.

     
     
    Kategória: Ókori Erotica | Hozzáadta:: Hodildi (2011-06-23)
    Megtekintések száma: 951 | Helyezés: 0.0/0
    Összes hozzászólás: 0
    Név *:
    Email *:
    Kód *:
    Belépés
    Keresés
    Barátaink:
  • Ingyenes honlap létrehozása
  • uCoz közösségi fórum
  • Ingyenes online játékok
  • Oktatóvideók
  • A legjobb uCoz-os weboldalak

  •  Copyright MyCorp © 2024
    Ingyenes honlap létrehozása с uCoz