A beavatottak túlélték a katasztrófát
Ezek a kevesek azonban hajóra szálltak, és házaikat, birtokaikat
hátrahagyva útnak indultak, hogy valamelyik távoli kolónián, vagy egy
addig ismeretlen, lehetőleg magasan fekvő vidéken vészeljék át az egész
Földre kiterjedő heves földmozgások és a nyomukban járó, hegymagasságú
árhullámok okozta pusztításokat. Egy ilyen, atlantiszi menekültekből,
elsősorban beavatottakból álló csoport alapította meg a mitikus Isteni
Dinasztiát Egyiptomban úgy kétszázezer évvel ezelőtt, és építette fel a
mágikus vril-energia segítségével a két legnagyobb gizehi piramist,
melyeket később Khufev és Khafre műveiként kezdtek emlegetni. Az a
nyolcvanezer évvel ezelőtti globális geológiai katasztrófa, melynek
során Atlantisz déli szigete, Daitya a tengerbe merült, a Nílus völgyét
sem hagyta szárazon. A beavatottak által vezetett egyiptomi nép azonban
még idejében elvándorolt a több ezer méter magasan fekvő
Etiópmagasföldre, és itt vészelte át az alacsonyabban fekvő területeket
többször elborító hatalmas szökőárakat. Az árvizek után hazájukba
visszatérő emberek hamar újjáépítették romba dőlt városaikat, és
folytatták régi, megszokott életüket. Hosszú évezredek múlva a
Poszeidoniszt elpusztító földrengések és szökőárak újból a hegyek közé
űzték az egyiptomiakat, de a késlekedés miatt most már sokan
elpusztultak közülük. Ekkor ért véget az Isteni Dinasztia uralma is.
A teozófusok és más okkultisták szerint ezekre a katasztrófákra
emlékeznek azok az egyiptomi eredetű legendák, melyekben a beavatottak a
piramisok belsejébe rejtik az ősi tudást őrző dokumentumokat a közelgő
világméretű özönvíz elől. A következő történetet a X. században jegyezte
fel Egyiptomban Abu'l-Hasszán Masz-Udi arab utazó és földrajztudós:
A király álma vízözönt és tűzvészt jósolt
Szaurid király. Egyiptom özönvíz előtti utolsó uralkodója egy
profetikus álom hatására „megmérette a csillagok magasságát, és
kifürkészte, milyen eseményeket jósolnak. Kiszámították, hogy előbb víz-
utána tűzáradatnak kell bekövetkeznie. És ekkor történt, hogy a király a
gúlákat szögletes alakjukban felépíttette, hogy ezáltal kiállják a
csillagok rohamát, és egymásra rakatta a hatalmas köveket, melyeket
vaskapcsok tartanak össze, s oly gondosan faragottak, hogy sem az ég
tüze, sem a vízáradat rajtuk át nem hatolhat. Ide menekültek a vész
idején a király és az ország nagyjai könyveikkel, a tudományok ábráival,
talizmánjaikkal, s mindavval, amit az emberi nem jövője számára meg
kellett menteni."
A fenti szövegben szereplő Szaurid király
minden valószínűség szerint Ozirisszel, eredeti nevén Uszirral azonos,
aki a teozófusok szerint a piramisépítő Isteni Dinasztia egyik
legnagyobb uralkodója volt. Szintén ennek a mitikus ősegyiptomi
dinasztiának volt a tagja az a Thot nevű fáraó, akit az utolsó özönvíz
utáni Egyiptomban az írás és a bölcsesség íbiszfejű isteneként
tiszteltek. Thot, akit a görögök Hermésszel, a hermetikusok pedig
Hermész Triszmegisztosszal azonosítottak, a tradíció szerint ugyancsak a
piramisokba menekítette - valószínűleg az utolsó özönvíz idején - az
ősi tudást őrző szent iratokat.
A XIII. században élt zsidó
származású szerzetes, Gregorioisz Bar Kochba valószínűleg jóval régebbi
hagyományok alapján a következőket jegyezte fel erről. „Mondják, három
Hermész volt; közülük az első (Thot) Felső-Egyiptomban élt, megjósolta
az özönvizet, s mert félt, hogy a tudományok elvesznek, gúlákat épített,
melyekre minden művészetet és mesterséget felrótt, azután eltemette a
tudományok eme kincstárát, hogy utódai számára fennmaradjon.”
Észak-Afrikán
kívül Európába is több hullámban érkeztek atlantiszi telepesek és
menekültek. Az első bevándorlók a tiavatlik által fűzött rmoahalok
voltak. Az ő leszármazottaik, a cro-magnoni emberek hozták létre a
franciaországi Laseaux és az észak-spanyolországi Altamira közismert
barlangfestményeit. A teozófusok szerint ugyancsak atlantiszi ősöktől
származnak a Spanyolország északi vidékein élő baszkok, kiknek nyelve az
egyedüli Európában, mely közvetlenül az elsüllyedt földrész (egyik)
nyelvéből ered. Az atlantiszi telepesek leggyakoribb célpontjai azonban a
Brit-szigetek voltak, melyek a nagy kataklizmák előtt közvetlenül az
elsüllyedt kontinenshez kapcsolódtak.
„Tengeri óriások” az Ír-szigeten
A Lebor Gabala (Hódítások könyve) című ír legendagyűjtemény a hat
világkorszaknak megfelelően az ír-sziget hat meghódítását beszéli el.
Ezek közül az első ötöt egyes okkultisták az atlantiszi telepesek vagy
menekültek nagyobb csoportjainak írországi partraszállásaként
értelmezik, a szövegben többször felbukkanó, fomoiriaknak nevezett
„tengeri óriásokat" pedig az anyaország harcosainak tartják, akik újból
és újból megpróbálták a birodalom részévé tenni az atlanti kontinenstől
mind földrajzilag, mind pedig politikailag eltávolodott szigetet. A
Banba istennő vezette első honfoglalókról, akik végül az özönvízben
pusztultak el, csak néhány szó esik a könyvben.
A következő
partraszállókról, a partholonokról már jóval többet megtudhatunk.
Nevüket vezérükről, Partholonról kapták, aki valószínűleg az erdők és a
mezők, a fák és a füvek istene volt, és hasonlóan a vegetáció más
isteneihez, ősszel az alvilágba távozott, tavasszal pedig visszatért a
földre. A partholonok vívták az első csatákat a fomoiriak ellen, akiket
sikerült elűzniük az Ír-szigetről. Hasonlóan az első telepesekhez, ők is
egy természeti katasztrófa (vagy egy titokzatos járvány) áldozatai
lettek.
A harmadik honfoglaló nép a nemed volt. Nevük minden
bizonnyal a gall nemeton (szentély) szóból származik, és arra utal, hogy
ők állították fel az első kőköröket a szigeten. A szakrális központokon
kívül erődöket is építettek, ennek ellenére a fomoiriak legyőzték és
arra kényszerítették őket, hogy adják át nekik a kelta újév, a Samhain
napján (november 1.) született gyermekeket és a termés kétharmadát. Egy
idő után fellázadtak, de miután a fomoiriak újból legyőzték őket,
elhagyták a szigetet.
A nagy nyári ünnep, a Lugnasadh idején
(augusztus 1.) szállt partra az Ír-szigeten a honfoglalók negyedik
csoportja, a Fir Bolg nevű törzsszövetség. A hagyomány szerint ők voltak
a sziget társadalmi életének első szabályozói. Ők alkották meg az első
törvényeket, ők osztották fel az országot a még ma is meglévő négy
tartományra (Ulster, Connaught, Leinster, Munster), ők honosították meg a
szakrális királyság intézményét és ők vezették be a szent király
feláldozásának szokását, mert hitük szerint az ország boldogulása a
király egészségétől függött, éppen ezért nem volt szabad megvárni, míg a
király öreg, beteg és tehetetlen lesz.
Danu istennő sikoltó köve
A hódítók ötödik csoportja a Tuatha Dé Danann, Danu istennő törzse
volt. Beltane napján (május 1.) szálltak partra, elégették hajóikat,
majd nem sokkal ezután az első Mag Tured-i csatában - elsősorban druidák
varázshatalma segítségével - legyőzték a Fir Bolg szövetséget és
átvették a hatalmat Írország felett. A hagyomány szerint négy nagy
kincset hoztak magukkal tengerentúli őshazájukból: Lia Fail kövét, mely
felsikoltott, ha a jog szerinti uralkodó lépett rá; Lug győzelmet hozó
dárdáját; Nuada kivédhetetlen kardját, mely ráadásul gyógyíthatatlan
sebet ütött; és Dagda csodálatos üstjét, melyből soha nem fogyott ki az
étel. Danu istennő gyermekei ugyancsak szembekerültek a fomoiriakkal, de
a második Mag Tured-i csatában elsöprő (és végleges) győzelmet arattak
felettük.
Az ír-szigeten utoljára partra szálló honfoglalók Mil
fiai, vagyis az írek elődei voltak. A kontinens felől érkező hódítók
varázslóik segítségével legyőzték Danu istennő gyermekeit, akik a
Hódítások könyve szerint elmenekültek a szigetről. Ezzel szemben a
néphagyomány úgy tartja, hogy kiegyeztek az írek elődeivel, és a
szigeten maradtak, de hogy elejét vegyék a földek birtoklásáért
folytatott csatározásoknak, leköltöztek a föld alá. Ezeket az
elrejtőzött félisteni lényeket az ír mitológia és folklór sídeknek
nevezi (így hívják azokat a titokzatos dombokat is, melyek alatt
állítólag palotáik rejtőznek), és mágikus erőt, emberfeletti
képességeket tulajdonít nekik.
Merlin – az utolsó druida
Az atlantiszi bevándorlók számos szakrális (és egyben csillagászati)
központot hoztak létre Írországban és Britanniában. E szent körzetek
centrumában a legtöbb esetben egy hatalmas kövekből, vagy felállított
kőoszlopokból és a rajtuk elhelyezett kőgerendákból kialakított kör
alakú nyitott templom állt. A templomokat lehetőleg a föld felszíne
alatt húzódó magnetikus vonalak (ley lines) csomópontjai fölé építették.
Atlantisz aranykorában a repülő szerkezetekkel is előszeretettel
közlekedtek az ilyen egyenesen futó vonalak fölött, mivel a bennük
áramló földenergiát egy kezdő mágus is könnyűszerrel át tudta alakítani a
léghajók működtetéséhez szükséges vril-energiává. Az okkultisták
szerint ugyancsak az így nyert vril-energia segítségével mozgatták a
druidák a templomok építéséhez használt hatalmas kőtömböket. Egy
középkori legendagyűjteményben például azt olvashatjuk, hogy Stonehenge
köveit Merlin, az utolsó druida repítette mágikus ereje által
Írországból Angliába.
Korunk brit okkultistáinak többsége egyetért abban, hogy az
atlantisziak által kialakított szent körzetek közül egykor Glastonbury
volt a legjelentősebb, de vannak, akik ezt a helyet még napjainkban is
Anglia mágikus központjának tekintik. Ez utóbbiak közé tartozott Dion
Fortune, eredeti nevén Violet Mary Firth (1891-1946), a XX. század egyik
legismertebb pogány papnője (egyesek szerint varázslónője), az Inner
Light (Belső Fény) nevű okkult csoportosulás megalapítója. Tanítványai
és követői szerint testében egy atlantiszi főpapnő született újjá,
mégpedig azzal a céllal, hogy fellebbentse a fátylat bizonyos ősi
misztériumokról, melyek részben az atlanti kontinenssel és
Glastonburyvel állnak kapcsolatban.
Időnként olyan vélemények is
elhangzanak, hogy Glastonburyben őrizték a Grált, ami eredetileg a
rejtett mágikus tudás „edénye" volt, amíg csak a középkor folyamán ki
nem sajátították a keresztények és meg nem töltötték Krisztus vérével.
|