Az emberiség tudatában azok a piramisok jelennek meg, melyeket a fotókon láthatunk. Ám a mai piramisok romos állapotúak, és nem úgy néznek ki, mint régen. Megdöbbentő, hogy színükről alig jelent meg értekezés. Mi lehet az a rejtett gátoló hatás, mely nem engedi felvetni azt sem, vajon a piramisoknak volt e valamilyen színe?
Azt mondják, a folyammelléki kultúrák megjelenésétől beszélhetünk
történelemről. Kétségtelenül van ebben valamennyi igazság, mert kit nem
kápráztat el a sumer és egyiptomi kincsek fantasztikus gazdagsága? Ez az
állítás azonban ma már túlhaladott. A történelem sokkal régebben
kezdődött Egyiptom vagy Sumer magaskultúrájának létrejötténél.
Nevének jelzőjére az ősi egyiptomi legendák szerint azzal szolgált rá,
hogy ő volt az atyja az alkímia, az asztrológia és a mágia tudományának.
Hermész hagyta a világra az összes tudást tartalmazó Smaragdtáblát.
Az ezoterikus irodalom legvitatottabb alakja az özönvíz előtti időkig
élt, amikor is a katasztrófára várva két oszlopba vésette az ősidők
minden bölcsességét.
Mindenki hallott már arról, hogy az egyiptomiak rengeteg áldozatot
hoztak azért, hogy halottaik elhunytuk után is tovább folytathassák
megszokott életüket. Hatalmas és bonyolult sírokat építettek, oda
halmozták vagyonuk nagy részét. Magyarul mindent megtettek azért, hogy a test hiánytalanul és a lehető legtökéletesebb állapotban örökké megmaradjon.
Rengetegen kutatták már a titkot, hogy valójában miért építették és mire
használták eredeti gazdái a Nagy Piramist. Az, hogy talán a Biblia és
az emberiség sorsa van kódolva benne, nem az egyedüli fantasztikus
feltételezés volt. Az 1930-as években egy francia kutató, Antoine Bovis
számos, a fáraó kamrájában elpusztult macska tökéletesen konzerválódott
maradványát találta meg. Bovis otthon készített egy arányosan
lekicsinyített piramismodellt, és beletett egy döglött macskát. Az állat
néhány nap alatt mumifikálódott. Ebből arra a következtetésre jutott,
hogy a piramisban elhelyezett élelmiszer nem romlik meg. Ezután a cseh
Karl Drbal kartonpapírból összeállított egy piramist, amelynek ugyanaz
volt a hatása. Rájött továbbá egy újabb érdekességre. A piramis
felhasználható borotvapengék élesítésére is. Egy bécsi úriember, Oskar
Jahnisch nagy hasznot zsebelt be Kheopsz Borotvaélesítő Piramisával.
Ezeket sokfelé árusították, s az ötlet szabadalmaztatója legalább öt
évre garantálta a változatlan minőséget.
A tudós és követői a piramis valamennyi
ismert méretét papírra vetették, matematikai összefüggéseket állítottak
fel, és arra a következtetésre jutottak, hogy a Nagy Piramis maga a kőbe
álmodott Biblia. Megtalálható benne valamennyi ószövetségi történet a
Teremtéstől, a Bűnbeesésen át az Özönvízig és Mózesig, de Jézus és a
Végítélet is. Ez pedig azt jelentette, hogy újabb elméletet dolgozhattak
ki a piramisok építésével kapcsolatban…
Nofretetet tizenéves korában még Tudasépa néven vette feleségül a már
öreg III. Amenhotep fáraó. Az ő halálát követőn a hatalom fiára, az
akkor 12 esztendős IV. Amenhotepre szállt, és Nofretete is az ő felesége
lett, immár az ismertebb nevén (jelentése: „megérkezett a szépség”).
Spanyol tudósok a londoni British Museumban végzett
kutatások során jutottak arra a felismerésre, hogy Tutanhamon egyiptomi
fáraó nyilvánvalóan szerette a vörösbort.
A Névtelen herceg, tudományos
nevén az E jelű ismeretlen férfi holtteste, hivatalosan 1881-ben került
elő, a felső-egyiptomi Luxorral szemben fekvő Deir el-Bahari egyik
sziklasírjából. Maga a sír - megtálalásának kalandos körülményeinek
elbeszélése külön posztot érdemelne - egyike volt azoknak a királyi
múmiákat rejtő rejtekhelyeknek (franciául: cachette-eknek), ahova a Kr.
e. 10. század elején Théba főpapjai (vagy akár mondhatnánk papkirályai) a
sírrablók elől elrejtették az Újbirodalom nagy fáraóinak és
családtagjainak holttesteit, közben némileg megdézsmálva azok
sírfelszerelését. A sírok eredetileg elképesztő gazdagságáról némi képet
kaphatunk, ha Tutanhamon kincseire gondolunk.